Wednesday, November 7, 2012

たのしい日曜日

先週に long weekendが ありました。わたしは 忙しくありませんから、時間が たくさんありました。わたしは 友達に 地下鉄で downtownへ いきました。

 韓国の料理が とても 好きです。にくは おいしいです。そして、昼ご飯は 高くありません。
 それから、time squareへ いきました。time squareに ひとが たくさんいましたから、にぎやかです。でも、日曜日は とても 寒いですから、 私たちは 速く あるいて 美術館へ いきました。

あの絵は MunchのThe Scream です。とても有名です。今年の十月から 来年の四月までMOMAに あの絵が あります。好きです!


4 comments:

  1. ムンクの「叫び」The Scream by Munchはとても有名ですね。ニューヨーク現代美術館(MOMA)にあるなら、わたしも見に行きます。

    タイムズスクエアはいつも混(こ)んでいますね。12月31日には、もっと混(こ)みますよ。カウントダウンがありますから。  ではまた。TA小林(こばやし)

    ReplyDelete
    Replies
    1. そうですか。私は 12月31日に ニューヨークに いませんでしたから、カウントダウンがみませんでした。でも、カウントダウンが わかりました。よく みたいですね。

      Delete
  2. Hi! It is Yurika. Thank you very much for your lovely response for my comment.
    I also like Munch,the Scream, and I would like to see it too.
    In last weekend I went to temple to see beautiful "Koyo". Do you know Koyo? In the fall, the leaf of tree changes color from green to yellow or red and that is Koyo in Japanese. It was so beautiful.
    Sorry for not being good in explaining...
    Have a nice week!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the late reply. I was so busy during the last few weeks... I understand your explanation and I really want to see Koyo once because it seemed so beautiful in your explanation:). We also have trees with different colors on campus and actually we will have a tree-lighting ceremony tomorrow. Tomorrow night we will turn on the Christmas light on the tree and the campus will be a amazing place to walk during the evening. Hope I will have a chance to show you a picture of it ^^

      Delete